Учениници нижих разреда из Мале Иванче и ученици 3/2 из Малог Пожаревца обележили су Дан шуме на планини Тари. Било је то једно предивно искуство где су ученици удружили своје знање и способности. Ученици су радили на истим задацима у помешаним групама. На крају, размишљали су о порукама које даје пројектни задатак, шта сви треба да урадимо како би се заштитиле шуме.
Пројекат под називом „Звуци шуме“ реализован је кроз више активности у павиљону и на отвореном, у оближњој шуми.
- Цртање плана места у којем боравимо. У плану цртају важне одлике овог места. А затим издвајају простор који доприноси здравој животној средини, боје зеленом бојом (шеталишта, спортски терени, рекреативни центри, рециклажна места, шуме око павиљона….), а све што може да доведе до загађења животне средине боје црвеном бојом (бучне улице, депонија, паркинг простор, веће раскрснице…).
* Шишарка метеоролог Проверавамо како шишарке бора реагују на влажно време. Једну шишарку стављамо у посуду са мало воде, друга је поред посуде, као контрола. Посматрај обе шишарке 10 минута. Закључујемо да се наквашена шишарка скупља. На тај начин биљка штити своја семена од влаге и ветра. Када се осуши, шишарка ће се поново отворити.Многи цветови остаће затворени када је ваздух засићен воденом паром. На тај начин полен и нектар штите се од влаге. Када је ведро и сунчано, цветови се отварају да би привукли многобројне инсекте, опрашиваче.Ово је још један знак који нам природа шаље и ако га уочимо знаћемо када је потребно да се склонимо од кише.
- Шетња шумом и сналажење без копасаДрвеће-северна страна је влажнија, па се ту могу наћи лишајеви и маховина. На северној страни расте мање грана и крошња је раскошнија на јужној страни.Пањ-годишњи прстенови на северу су шири окренути југу.Мравињак-улаз у мравињак окренут је ка југу, југоисток, јер је мравима важно зимско сунце током зимских месеци.
- Поруке за сналажење у природи – Од давнина људи су остављали трагове које су смишљали да би се лакше сналазили у природи или да би помогли себи и другима да безбедно стигну до воде, хране или доброг склоништа. Прати назначени правац; Не иди даље; Невоље на путу; Иди два лево, а онда 4 десноВода; Повратак у камп Провера сналажења у природи по утврђеним знацима-покушај да растумачиш поруке на које наилазиш.
- Када су научили да тумаче поруке у природи направили смо малу прославу рођендана – ученици у групама праве торту од различитих природних материјала (грана, коре, отпалог лишћа, плодова….) Израђују букете од разних природних материјала (шумског биља, гранчица четинара…) а затим је уследила прослава рођендана.
- Много дрвећа чистији ваздух – израда паноа Пошто су ученици доста сазнали о улози дрвећа у природи, следи израда паноа. У унутрашњост графички нацртаног дрвета ученици исписују поруке зашто су нам шуме важне и зашто нам је свако стабло потребно.
Портрет Јосифа Панчића
- Шта су ученици рекли о данашњем дружењу? Ученици су били веома мотивисани за рад. Могли су да сарађују на различите начине. Активно учешће у групи и разговор допринео је реализацији задатака на најбољи могући начин. Ученици су подржавали једне друге, нису се гледали као ривали. Сваки појединац је желео да допринесе успеху групе. Рад се одвијао у пријатној атмосфери.
- Учитељи Гордана Косанић и Милица Лучић