ČAROBNA INERKULTURALNA MREŽA PRIJATELJSTVA, 4.modul

Modul 4 je usmeren na snalaženje i ponašanje učenika pri učenju i komunikaciji u digitalnom svetu. Kroz 7 zadataka, učenicima je na  kreativan i  primeren način, osvetljen način korišćenja digitalnih uređaja, problemi sa kojima se susreću tokom digitalne komunikacije. Činjenica je da se neke neprijatne situacije u digitalnom, kao i u stvarnom svetu, jednostavno dese, a kada se dese, onda bude kasno za reakciju. Upravo, nemili digitalni incidenti, vršnjačko sajber nasilje i sve ono što život mladih ljudi može da odvede na totalno nepoželjan životni kolosek, bila nam je inspiracija da učestvujemo u ovom projektu.

1. PROJEKTNI ZADATAK- Bonton digitalne komunikacije

Pošto se radi o učenicima prvog razreda, na početku smo odvojili vreme da učenici shvate značenje reči bonton. Razgovarali smo o bontonu u svakodnevnom životu, a zatim smo došli do pravila ponašanja prilikom korišćenja digitalnih uređaja. Učenici su navodili različite primere iz svog okruženja, na fotografijama su gledali različite situacije kršenja bontona.

Učenici su u svojim sveskama crtali situacije kada se krši bonton. Sledeći korak je bio izrada zajedničke prezentacije. Učenici su birali pravilo koje ćemo na prezentaciji prikazati, kao i fotografije na internetu.

Na kraju su svi bli zadovoljni izgledom prezentacije. Zbog trenutne epidimilioške situacije nismo okupqali drugare, ali smo svoju prezentaciju prosleddili ostalim razredima u školi.

2 .  PROJEKTNI ZADATAK – Banka inovativni vršnjačkih lekcija

Sa učenicima sam pričala o utiscima o školi i učenju. Istakli su da upotreba digitalnih udžbenika umnogome im olakšava rad. Pošto se radi o prvacima, njihove digitalne veštine se tek razvijaju i na početku su. Do sada smo digitalne uređaje koristili pri obeležavanju značajnih datuma, gde smo uz pomoć različitih alata stvarali neobične naslove i logo projekta.

 

3 . PROJEKTNI ZADATAK – Lideri dobrote I ljubavi

Zadatak koji smo uspeli na raspustu realizovati predstavljao je pravo zadovoljstvo. Mislimo da bi bio još uspešniji da smo ga radili u školi. Imali bi više ideja i mogućnosti da tu još neke aktivnosti dodamo.

Učenici su preko gugl učionice dobili informacije šta treba da urade i rok kada treba radove poslati. Učenici su crtali radove, pisali kome su namenjeni i zašto baš njima šalju poruke. Veći broj radova bio je namenjen drugarima iz Petrinje, koji su pogođeni zemljotresom.

ЛИДЕРИ ДОБРОТЕ И ЉУБАВИ

4. PROJEKTNI ZADATAK – Lovci na skrivene poruke

Učenici su do ovog zadaka gledali crtane filmove da bi se zabavili. Radeći na ovom zadatku, prvi put su na crtani gledali drugačijim očima. Uočili su, pored toga što su zanimljivi postoje i elementi nasilja. Zaključili smo da filmovi za decu, crtani filmovi, igrice sadrže skrivene poruke koje direktno utiču na gledaoce. Skrivene poruke nalaze se na sveskama učenika, rančevima, majicama, reklamama.Učenici su na kraju ovog zadatka shvatili da treba biti obazrivi i da dobro razmisle dok prate neki sadržaj ili zbog dobre reklame kupuju proizvod.

5 -6. PROJEKTNI ZADATAK -Moj digitalni otisak

Svaka objava čini naš glas na društvenim mrežama. Zato se ukazala potreba za pravljenje liste poželjnih i nepoželjnih otisaka. Osvrnuli smo se na naše otiske koje smo ostavlali na društvenim mrežama. Postavljali smo projekte, pravili izložbu likovnih i leterarnih radova, radove koji su nastali nakon obeležavanja značajnih datuma…

7. PROJEKTNI ZADATAK – Biraj reči – hejt spreči!

Učenici su više puta poslšali pesmu  “Biraj reči –Hejt spreči”, a zatim su smostalno

osmislili na koji način će predstaviti pesmu. Uporedo su crtali različite situacije iz pesme i iz svakodnevne komunikacije dece na društvenim mrežama.

Оставите коментар

Објављено под За родитеље, Наше слике, Тематска настава

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s