ČAROBNA INERKULTURALNA MREŽA PRIJATELSTVA, 3.modul

Nastavni predmeti: Svet oko nas, Priroda i društvo, Istorija, Geografija, Maternji jezik, Engleski jezik, Likovna kultura, Muzička kultura, Narodna tradicija…

Modul 3 je usmeren na rušenje stereotipa i predsrasuda i suzbijanje diskriminacije.

Prvi zadatak: „Razbijmo stereotipe u paramparčad“

1.aktivnost je razgovor sa učenicima koje igračke koriste dok se igraju, u kojim situacijama su tužni i plaču, koje boje vole, kojim sportom se bave… To je bilo međusobno upoznavanje učenika, a ujedno smo došli do teme “stereotipi”, pošto je bilo reagovanje od strane učenika, da neke stvari nisu za devojčice ili dečake.

2.aktivnost Razmišljanje na pitanje “Da li mora uvek da bude tako?”, Da li postoje muške i ženske knjige, igračke, igrice?“ Da li je potrebno deci pružiti izbor?. Tada su učenici počeli da iznose i drugačije primere.

3.aktivnost Izrada odeljenjskog bukvara stereotipa

ОДЕЉЕЊСКИ БУКВАР СТЕРЕОТИПА

Drugi zadatak: Neka žrtva bude heroj

Opis aktivnosti: Nakon odgledanog filma „Šta je diskriminacija“, razgovaramo gde sve može da se desi diskriminacija, na kojim mestima, na osnovu čega možemo biti diskriminisani i kako se osećaju osobe koje su diskriminaisane. Sve su to predstavili crtežima ili stripom.Zatim sledi rad u paru, gde učenici navode po 3 osobine po kojima misle da se razlikuju od svog para i 3 osobine za koje misle da su slične ili iste.Igra „Naše ruke“podstakla je učenike da zaključe da im je teško odrediti koji je otisak ruke njihov, jer su slični s obzirom na uzrast.Na kraju je usledio najlepši deo zadatka, u kojem su učenici zaključili da različitost ulepšava našu učionicu, obogaćuje naš život.
Presentation2

Treći zadatak : Lovci na stereotipe u knjigama

Opis aktivnosti: Svakog dana u nedelji radili smo po jedan lik.Gledali su film ili im je nastavnik čitao. Nakon odgledanog filma, izdvajali smo osobine likova i analizirali ih. Na kraju učenici su likovnim putem prestavljali likove. Posledenjeg dana izdvajali smo  koje smo sve stereotipe sretali i šta smo naučili.Izdvojii su da različitost i posebnost krasi život. Da ljubav i prijateljstvo može da postoji tamo gde nas društvo uči da ih ne može biti.U redu je biti različit i ne treba suditi o nekome na osnovu izgleda.

Presentation1

Četvrti zadatak: Demontirajmo rodne stereotipe

Opis aktivnosti: Na početku rada podsetili smo se prvog zadatka u kojem smo pravili listu stereotipa.Zatim su učenici radeći u paru, izdvajali zanimanja kojim se često ne bave devojčice, odnosno dečaci. Od tog materijala napravili smo prezentaciju.Tako smo dobili da devojčice mogu da se školuju za pilote, vozače, vatrogasce, zavarivače…., a dečaci mogu da rade u biblioteci, da budu vaspitači, ženski frizeri…U sledećoj aktivnosti, učenici su crtali, seckali i bojili alat koji je potreban da bi obavljali određeni posao.

Presentation1

Peti zadatak: Obuj moje cipele, pa mi onda sudi

Opis aktivnosti: Pošli smo u prvi razred, počeli sa upoznavanjem i druženjem. Veoma brzo smo saznali da nam je drugarica iz razreda bolesna i da neće moći jedno vreme biti sa nama, pošto je čeka teška operacija. Ovih dana ona je operisana i kući je na oporavku, a mi smo želeli da zna koliko svaki dan mislimo na nju i da jedva čekamo da se vrati. Zadovoljstvo je bilo pisati drugarici ono što mislimo i želimo i preneti joj reči podrške da izdrži i da se što pre oporavi.

Šesti zadatak:Oni ruše predrasude, biti drugačiji je dar

Opis aktivnosti: Na početku zadatka učenici su se upoznali sa decom koja su drugačija i čiji se glas čuo. Tako su  putem interneta upoznali : Jack Andraka,Ann Makosinsski,Malala Yousafzai,Anne Frank,Elif Bilgin,Boyan Slat,Louis Braille,Easton, LaChappelle,Philo Farnsworth. Učenici su pokrenuti na razmišljanje koju akciju bi mogli organizovati. Pošto nam je sada najbitnije zdravlje drugarice iz razreda i potrebno je prikupiti novac za dalje lečenje, razmišljali smo na koji način doći do novca. Pridružili su nam se drugari iz cele škole i odlučili da se organizuju humanitarni turniri.Takođe, ove nedelje naš razred će napraviti novogodišnji paketić i poslati drugarici.

Sedmi zadatak:Globalni pazar stereotipa i predrasuda

Opis aktivnosti: Na kraju projekta podsetili smo se svih zadataka koje smo radili prethodnih nedelja. Prtičali smo o stereotipima koje smo porušili i shvatili  da različitost koja je prisutna  ulepšava našu učionicu i obogaćuje  život. Zatim smo smo se dogovorili da napravimo novogodišnje paketiće za bolesnu drugaricu. Uspeli smo da našoj drugarici izmamimo osmeh i da zna da smo i sada sa njom u ovim najtežim danima.

Ostavite komentar

Objavljeno pod Правопис

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s