ЕВРОПСКИ ДАН ЈЕЗИКА

Основни циљ  радионице је био:

  • да се ученици упознају са разноликошћу европских језика, да уважавају све језике и културе
  • да  сазнају да се језици развијају и расту, мењају, старе и умиру као нека велика бића, међусобно личе или мање личе јер су се током времена развили и удаљили.

У уводном  делу  ученици су упознати  да је Eврoпa бoгaтa jeзицимa – пoстojи прeкo 200 eврoпских jeзикa кao и мнoги други jeзици кoje гoвoрe грaђaни пoрeклoм из других зeмaљa. Jeзичкa рaзнoликoст je вaжнa кoмпoнeнтa eврoпских културa и oнa сe мoрa oдржaвaти и нeгoвaти. Још је стара латинска пословица “Колико језика говориш, толико људи вредиш.” (Quot linguas calles, tot homines vales.) јасно говорила о важности познавања страних језика. И овог 26. септембра треба подсетити да учење и знање више језика отвара више могућности за друштвени и економски ангажман људи, руши предрасуде и баријере међу људима, што доприноси лепшем и квалитетнијем животу свих грађана.

Кроз прву активност, ученици су покушали да разумеју зашто неке језике разумемо  и без учења, а неке уопште не разумемо? Ту нам је помогло дрво језика које смо цртали на табли и ученици у својим свескама. На дрвету смо нацртали три гране које представљају германску, романску и словенску групу језика, а затим смо свакој грани придруживали мање гране са језицима који им припадају. Тако смо дошли до сазнања да језик којим говоримо припада словенској групи језика.

рад Катарине Козић

2. активност – На који начин можемо да упознамо и научимо језике којим се не говори у нашој околини? Ученици су радећи у групи дошли до следећих одговора: Школа, телевизија, медији, серије, књиге, касете, путовање, познанства…

3.активност – Прочавали смо мапу Европе, при чему је сваки ученик одабрао једну земљу да нам приближи. Цртао је заставу одабране земље, представљао нам њен положај, а затим нам је излагао шта је занимљиво пронашао везано за ту земљу.Заједно смо одређивали на који начин можемо да дођемо до ње (водени, ваздушни, друмски саобраћај). Ученици су упоредо са представљањем земље лепили на пано заставу земље и сличице са поздравом Здраво и Хвала. Након представљања земље, ученици су слушали музику, то је био још један добар начин да се сретну са другим језиком.

Симонида Марковић је спремила дивно излагање о Грчкој, а највише аплауза добила је након отпеване песме на грчком језику.

Андријана Митрашиновић је представила Шпанију, уз осмех је покушавала да прочита речи на шпанском језику.

Заједнички пано

4.активност –Израда наруквица које ће их подсетити на данашњи час и  на језик земље о којој су причали.

Advertisements

Ostavite komentar

Objavljeno pod Правопис

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s