Моје тело – пројектна настава

30.марта 2017. реализована је пројектна настава „Моје тело“, у којем су учествовали ученици другог, трећег и четвртог разреда. Циљ наставе је био да ученици прошире и обогате своја знања и искуства, да овладају стилом учења који им највише одговара и да се осамостаљују у раду.  Ученици су радећи на овом пројекту прошли кроз више активности: самостално проналажење информација, самостално и у групи решавање проблема, самостално учење, рад у групи – сарадња, доношење одлука, планирање, поштовање рокова…

Етапе у реализацији

* Избор теме

Упознавање ученика са темом пројекта који треба радити. Тема је „ЉУДСКО ТЕЛО“.

Тема је одабрана на основу показане заинтересованости ученика у протеклом периоду.

Ученици говоре шта им је већ о тој теми познато, а шта желе научити. Дају што више предлога за реализацију овог пројекта

Разлагање теме на подтеме. Ученицима је дата могућност да сами бирају подтеме, које се налазе исписане на табли.

  1. ОРГАНИ ЗА КРЕТАЊЕ   ( кости и мишићи)

улога скелета

како су повезане кости, улога зглобова

како раде мишићи

повреде и прва помоћ

како неговати кости и мишиће

  1. ОРГАНИ ЗА ВАРЕЊЕ

– навести органе

– пут једног залогаја

– нега и заштита зуба

– болести органа за варење

– каква нам је храна потребна

3.ОРГАНИ ЗА РАЗМНОЖАВАЊЕ

– који су органи за размножавање код човека

– како смо рођени

– како неговати органе за размножавање

  1. НЕРВНИ СИСТЕМ – МОЗАК И ЖИВЦИ

– улога великог мозга

– улога нерава

– како очувати нервни систем

– шта штети, а шта користи нервном систему

  1. ОРГАНИ ЗА ДИСАЊЕ

процес дисања ( како ваздух допире до плућа, који органи учествују у дисању)

нега и заштита органа за дисање

  1. ОРГАНИ ЗА КРВОТОК

срце и крви судови ( шта је крв, улога крвних зрнаца, како ради срце, како крв тече кроз тело)

нега органа за крвоток

  1. ОРГАНИ ЗА ИЗЛУЧИВАЊЕ

где се налазе бубрези, како они раде

улога коже

како заштити бубреге и кожу

нега и заштита коже

шуга

опекотине, промрзлине

  1. ВЕЛИКИ МОЗАК И НЕРВИ

како очувати нервни систем

  1. ЧОВЕК ИМА 5 ЧУЛА

– органи чула вида (како видимо, како чувати и неговати очи)

– грађа уха (како чујемо звукове и шумове)

– како осећамо мирис

– како осећамо укус, које укусе човек разликује

– шта осећамо преко коже

  1. ЗДРАВЉЕ ЈЕ НАЈВЕЋЕ БОГАТСТВО

– чистоћа тела, одеће, обуће

– исхрана (прекомерно узимање хране, мере за очување здравља)

– пушење, дрога, алкохол

– најчешће заразне болести: грип, ангина, шарлах, заушци, мале богиње, овчје богиње, дизентерија, жутица)

  • Формулисање циља пројекта

Следи одређивање циља и задатака пројекта ( шта желимо постићи и на који начин, како представити резултате, на које ресурсе можемо све рачунати, ослањање на школску библиотеку, сарадњу и подршку родитеља…) Кроз пројекат смо хтели да омогућимо ученицима да помоћу разних енциклопедија, сликовног материјала, посетом стручног лица да што боље упознају људско тело, структуру људског тела, да се упознају са занимањем медицинска сестра, упознају нове појмове, шта морамо радити да би били здрави, како се морамо хранити, предности здраве исхране

  • Формирање група

Планирање подразумева поделу по групама и у оквиру група подела задужења, избор материјала, извора, метода рада, време рада

  • Припрема материјала за истраживачки рад, формулисање питања за сваку групу која ће бити оријентир за истраживање. Екипе добијају задатке

задатак за групе је да одаберу облик презентовања свог рада кроз извештај, прављење плаката, израду албума…

  • Разрада пројекта

Ученици раде своја истраживања током месеца марта и доносе на увид наставницима који их даље усмеравају  и  подстичу следеће  активности.

  • Сређивање резултата

Око 20.марта ученици у оквиру група обједињују своје резултате и припремају за презентовање. Израђују паное, као и модел плућа, вилице са зубима. Проналазе одговарајуће слике и текстове.

  • Презентација

Заједнички час организован је 30. марта на којем су  ученици  презентовали своје радове. Наставници су као госта позвали медицинску сестру(маму наше ученице), где су сви заједно требали да процене резултате пројекта.

Ovaj prikaz slajdova zahteva javaskript.

  •  Рефлексија

У оквиру вредновање пројекта обављен је разговор са ученицима, где су износили своје мишљење о читавом процесу, тешкоћама у раду, функционисању тимова, причали су о најзабавнијим моменатима. Затим су попуњавали одговарајући анкетни листић за евалуацију.

ЕВАЛУЦИОНИ ЛИСТ ЗА УЧЕНИКЕ

  • Да ли ти се допада тимски рад на пројекту? ДА     НЕ      НЕ ЗНАМ
  • По твом мишљењу који је тим највише допринео извршењу свих задатака? _________________________________________________________________
  • Да ли си задовољан својим учешћем у оквиру тима? ДА     НЕ      НЕ ЗНАМ
  • Да ли мислиш да си боље успео да разумеш суштину теме преко пројектне наставе него када седиш и слушаш наставника? ДА     НЕ      НЕ ЗНАМ
  • Да ли би волео да се у настави више користи рад у тимовима, тематска, пројектна настава ДА     НЕ      НЕ ЗНАМ
  • Предложи тему за следећи истраживачки рад ______________________________

83,33% ученика изјаснило се да им се допао рад на пројекту, 8, 33% да не зна и 8, 33% да не зна.Тим који је по њиховом мишљењу био најуспешнији је тим који је радио органе за дисање. 80, 56% ученика је задовољно својим учешћем у оквиру групе, 8, 33% није и 11, 11% није знало да се изјасни.Питање да ли су разумели суштину теме преко пројектне наставе 47, 22% ученика се изјаснило да, 27, 78% не, 25% не знам. Добијене резултате смо протумачили на тај начин да су ученици више спремни да седе, слушају наставу и буду пасивни где добијају готову лекцију, него да истражују, анализирају, сами издвајају битне чињенице. Али, следеће питање је дало охрабрење, где 81, 82% ученика жели да се у настави користе различити облици рада и да би и даље радили на неком пројекту. Њихови предлози били су различити у зависности од узраста, од проучавања животиња до проучавања свемира, историје нашег народа и живота знаменитих личности

Коришћена литература:

Људско тело – Стив Паркер

IMG_0079 IMG_0078  IMG_0081

Advertisements

Ostavite komentar

Objavljeno pod За родитеље, Наше слике, Тематска настава

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s