Савремена бајка ученика IV/1

Ovaj prikaz slajdova zahteva javaskript.

 

Похађајући семинар „Развијање информационе и медијске писмености наставника и ученика – кључ за целоживотно учење“, родила се идеја да при обради бајке „Трнова Ружица“, укључим различите врсте медије.
Ученици се на почетку подстичу да размишљају о прочитаној бајци на другачији начин него што је то уобичајено и имају прилику да повежу елементе читалачке (читање и разумевање текста), информационе (проналажење потребних информација и правилно коришћење) и информатичке писмености које све заједно чине основ писмености данас. Договорили смо се да бајку прикажу на више начина: драматизацијом, кроз сликовницу и стрип, израда плаката и рекламе.
Тако се остварила корелација између више предмета Српски, Ликовно, Народна традиција, Грађанско васпитање, Слободне активности. Корелација је успостављена и са Планом рада школског библиотекара, којим је предвиђено развијање информационе и медијске писмености ученика у сарадњи са наставницима кроз часове тематске наставе.
Главни циљ је развој информационе медијске писмености кроз упознавање са различитим медијским формама, креирање и анализа медијске поруке. Развијање критичког мишљења и креативности
Договороли смо се да осмислимо модерну бајку. Значи, радња треба да се дешава у садашњем времену. Код куће ученици су исписали своје верзије бајке, а затим су у школи читали, даље износили своје предлоге. Бајка је почела полако да се рађа и да добија први облик. На почетку другог полугодишта бајка је добила коначну верзију. Улогу су подељене. Ученици су почели да увежбавају текст
Како би могли што боље да остваре своје планове и да дођу до циља, а то је представљање публици, ученици су се у овиру предмета Грађанско васпитање упознали са начином рада у тиму. Основни циљ је био: Уочавање разлике у фунционисању тима и групе, упознавање са неопходним обележјима тимског рада, стављање ученика у ситуацију да увиде предности тимског рада , начин функционисања у тиму, значајност улоге и доприноса сваког члана тима.
На часовима Народне традиције причали смо о крштењу и одећи и обући некада. Ученици су урадили пано који обухвата популарна српска имена, шта је крштење и шта је потребно за крштење. Цртали су одећу и обућу која се некада носила. На часовима Музичке културе слушали су народну музику како би неке сцене биле праћене том музиком као и музику из разних цртаћа како би одабрали најприкладнију за извођење представе..
На часовима Ликовне културе ученици су правили рекламе које су ишле између сцена као и костиме за представу и осмишљавали сценографију.
Рекламе су обухватиле:
– Прочитана су имена ученика који су учествовали на општинским и градским такмичењима
– Конкурс за израду текста и мелодије химне школе и лого школе
– Најава првог Ускршњег вашара који ће се одржати 8. 4. 2015. године у школском дворишту у Малој Иванчи
Представу је пратила адекватна презентација на зиду. Комуникација глумаца са публиком у току представе допринела је да она буде још занимљивија и другачија. Пошто се ради о савременој детективској бајци, глумци су тражили помоћ од публике у потрази за несталом принцезом, постављајући им разна питања везана за нестанак.
Након завршене представе, ученици 8. разреда су разговарали са ученицима-глумцима, где су ученици износили своје утиске о припремању бајке, потешкоће на које су наилазили, идеји како је све кренуло. Заједнички утисак да су сви уживали у припремању представе и да су задовољни првим извођењем.

КРАЉ
Представа и глума то је моје друго име. То је нешто у чему уживам. Уз сваку представу коју смо до сада извели уживао сам, али уз ову највише.
Моја улога је била веома захтевна, пошто сам био краљ. Морао сам учити веома дугачак текст. Једно две три недеље радио сам на тексту. Учитељица и библиотекарка након наученог текста, показале су ми како да се крећем на сцени и како да изговарам речи.
У почетку ми се улога није допала, имала је доста текста за учење, али ипак схватио сам да ја то могу и да та то знам. После напорних проби, дошли смо до успеха. Представу су увеличали и наши костими, тако да је све узгледало бајковито. Тако мој општи утисак, да је било феноменално.
Драган Васиљковић
АДВОКАТ
Када сам добио улогу адвоката био сам веома срећан, али у исто време и забринут због текста и улоге. На почетку, на пробама, био ми је проблем текст. Мало, по мало савладао сам и то. Али после тога наишао је други проблем, кретање на сцени. Схватио сам да је то подједнако важно као и знати текст. Мислио сам да је ту крај, али наишао је огроман проблем, већи од свих осталих, морао сам да научим да плешем. Ни на једној проби плес ми није ишао. После дугих и напорних вежби коначно сам и то савладао.
Дошао је дан и нашег првог представљања публици. Сви смо дали све од себе и одглумили најбоље што можемо. Добили смо велики аплауз.
Мислим да сам био добар. Оно што сам научио да увек треба бити упоран и дати све од себе, тако ћемо и ствари које нам у почетку делују много тешке успети да урадимо како треба.
Михаило Милетић
ВОДИТЕЉ
Улогу водитеља од првог тренутка желела сам да добијем, веровала сам да могу ту да будем најбоља. На моју срећу и добила сам је. Улогу сам спремала око два месеца. У почетку је било тешко, пошто има доста текста. Још већи проблем је био што сам на пробама добијала додатно текст и требала сам све то да спојим у једну целину коју треба запамтити. На крају успела сам и била сам задовољна у улози водитељке.
Сада често размишљам о томе како бих и ја једнога дана, у стварном животу могла постати водитељка.
Тамара Трајковић

КРАЉИЦА
Ја сам у представи била краљица. Прво сам требала добро научити текст, а затим да припремим одговарајући костим. Много сам се трудила да све прође савршено, морала сам бити гласна на сцени. Испало је добро, добила сам похвале од публике. Имала сам малу трему када сам требала да плешем на сцени, али та трма је брзо нестала.
У овој улози сам сазнала да могу и ја на сцени бити гласна и да се лепо осећам док то радим.
Марина Радосављевић
ДЕТЕКТИВ
Једнога дана, у школи смо добили домаћи да напишемо сами бајку „Трнова Ружица“ у модерном времену. Када смо прочитали наше бајке, нисмо знали чија је најбоља и тада смо одлучили да из сваке бајке узмемо најзанимљивије делове и направимо једну заједничу бајку. Било је доста улога, за све моје другаре, што ми је било посебно драго. Ја сам добио улогу дектетива. У улози је било доста текста (једва сам га научио).
Када смо кренули са пробама нисам огао да савладам сцену у Краљевству. Морао сам да улетим , да се поздравим и станем мирно као војник. Али, имам и најлепшу сцену, то је разговор у студију телевизије МТВ3 и разговор у адвокатској канцеларији.
Имали смо наше прво извођење пред родитељима, другарима и учитељимља. Њихови осмеси и дуг аплауз нам говорио да смо били доста добри.
Мени се допала ова улога, зато што сам много више сазнао о професији дектетива, о којој сам мало знао. И то ми се допало. Такође, уверио сам се да сав труд који смо уложили увежбавајући ову бајку се исплатио. Схватио сам да ништа није немогуће. Много сам срећан.

Давид Васиљковић

Ostavite komentar

Objavljeno pod За родитеље, Српски језик, Тематска настава

Ostavite odgovor

