Душан Радовић (29. новембра 1922. — 16. августа 1984.)

dusko_radovic(књижевник, песник, писац, уредник дечјих емисија на радију и телевизији)

Душан „Душко“ Радовић jе рођен је у Нишу. Отац Угљеша, пореклом из образовне фамилије,

био је железничар,док је мајка потекла из обичне породице пуне љубави и топлине.

Душан је био треће од четворо деце.

1928. године Душан се са породицом сели у Суботицу.

У Суботици је завршио основну школу и шест разреда гимназије.

„ Најлепше дане свога детињства и живота

провео сам на периферији Суботице,у Железничкој колонији.

Живео сам у обиљу другова,времена и простора.

Све је било ново и узбудљиво.

Кад сам се уморио и заситио, више нисам био дете.“

члчл

У Београду је живео од 1938.године.

Студирао је филозофију,

након чега је радио на разним пословима

(уредник у „Пионирским новинама“,

уредник Програма за децу Радио Београда,

главни уредник Дечје редакције ТВ Београд,

програма културе Телевизије Београд,

обновљеног часописа „Полетарац“―

прослављени аутор Радија Студија Б итд.

Са ,,Студија Б“ отишао је 1983. године у пензију.

Умро је 16. августа 1984. године у Београду.

http://wwwwww.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=idsI0X4nvtk


попис

Плави жакет

Баш сам био у плавом жакету

када сретох Васиљевић Цвету.

Да л’ због мене, да ли због жакета,

превари се, окрете се Цвета.

Ја јој рекох:

-Добар вечер, Цвето,

с’ допуштењем–мало бих прошето…‖

Да л’ због мене, да ли због жакета,

превари се и пристаде Цвета.

Таман све то–кад залаја псето!

Ја јој рекох:-―Држ се мене, Цвето!‖

Да л’ због мене, да ли због жакета,

превари се, придржа се Цвета.

Беше лето кад је божур цвето,

оде псето, ја у поље скретох.

Да л’ због мене, да ли због жакета,

превари се па скрете и Цвета.

И логично, с’ обзиром да скретох,

плави жакет на ливаду метох.

Да л’ због мене, да ли због жакета,

превари се и спусти се Цвета.

Прође лето и још пет-шест лета,

сад се Цвета мојом кућом шета,

из разлога екстра квалитета

да ли мене или мог жакета

 

Све што расте

Све што расте хтело би да расте…

Нека расте и треба да расте!

Све што цвета хтело би да цвета…

Нека цвета и треба да цвета!

Нека гледа све што има око…

Свако крило нек’ лети високо…

Летети, летети, лепо је летети!

Живети, живети, лепо је живети!

Све што лети хтело би да лети…

Нека лети и треба ба лети!

Све што пева хтело би да пева…

Нека пева и треба да пева!

Нека скаче све што има ногу…

Нека трче сви који то могу…

Скакати, скакати, лепо је скакати!

Живети, живети, лепо је живети!

Све што трчи хтело би да трчи…

Нека трчи и треба да трчи!

Све што кљуца хтело би да кљуца…

Нека кљуца и треба да кљуца!

Нека пева све што има глас!

Нико лепше ведрије од нас!

Певати, певати, лепо је певати!

Живети, живети, лепо је живети!

Живели!

images

Познати афоризми

  • „Родитељи туците своју децу чим видите да личе на вас.“
  • „Тешко је бити дете и бити добар.“
  • „Ако решите све проблеме своје деце, они неће имати других проблема сем вас.“
  • „Имати пријатеље, то значи пристати на то да има лепших, паметнијих и бољих од вас. Ко то не може да прихвати, нема пријатеља.“

„Драги мој читаоче!
Ако некада будеш писао, мораћеш о нечему да пишеш . А то о чему ћеш писати дешава ти се баш сада у седмој, десетој или тринаестој години. Због тога немој журити са писањем. Нека ти се сада што више дешава. Писати се може само из богатог живота. Запосли сада што више своје очи, уши, руке и ноге. Гледај, читај, тражи, преврћи, премећи. Касније ће све то проговорити из тебе кроз тајну која се зове песма“

Ostavite komentar

Objavljeno pod Српски језик

Ostavite odgovor

