Дете заборавља школски прибор и књиге

  Ovo je čest slučaj, ne samo kod učenika nižih razreda, već i kod učenika srednjih škola. Nažalost, nastaviće se i kad deca odrastu i zaposle se. Takvo ponašanje može imati za posledicu loš uspeh u školi, na poslu i u životu.
     Potrebno je da naučimo decu odgovornom odnosu prema svemu što se tiče njihovih obaveza.
     Pa počnimo od najranijeg detinjstva.
     Posle igre pokupićemo, zajedno, igračke i smestiti na za to, predviđeno mesto. Podsticaćemo dete da nabraja igračke sa kojima se igralo, potražiti ih i smestiti. Kada izlazimo sa detetom, idemo u posetu, na izlete, u vrtić, ranije ćemo se dogovoriti sa detetom šta će da obuče i da ponese a onda sve to pripremiti. Počećemo od donjeg veša, čarapica, po redosledu po kom oblačimo dete, do cipelica i torbice sa igračkama. Zajedno ćemo vaditi stvari, pregledati i složiti, da čekaju spremne do polaska. Na povratku, ćemo podstaći dete da nabroji stvari koje je nosilo sa sobom, i proveri da li su sve tu.

     Kada dete pođe u školu, umesto igračaka, spremaćemo školski pribor. Bez obzira da li ide u školu pre ili posle podne, uveče ćemo, sa detetom, spremiti prvo odeću, ključ od stana, novac, ako je potrebno, a onda prelazimo na knjige, sveske i školski pribor. Čitaćemo raspored časova i spremati predmet po predmet. Vrlo brzo, posebno ako je naviknuto još u predškolskom uzrastu, dete će samo početi da sprema stvari, a vama ostaje samo da se pobrinete za čistu i ispeglanu odeću.
     Po dolasku iz škole, razgovarajmo sa detetom o svakom času iz toga dana, o tome kako je čas protekao, novim lekcijama i domaćim zadacima. Dete treba odmah da nauči nove lekcije i uradi domaći zadatak, a ako za sve to nema vremena, da napravi spisak obaveza.
     Ako je naše dete stiglo u srednju školu sa navikom da zaboravlja da ponese potreban pribor ili uradi domaći zadatak, ništa strašno. Počnimo iz početka, počev od priprema za izlazak, odlazaka u posete, obaveza u kući i školskih obaveza.
     Verovatno ćemo naići na otpor odraslog deteta, ali budimo uporni. Naravno, nije potrebno da spremamo stvari i radimo domaće zadatke zajedno, ali je potrebno da objašnjavamo koliko je sistematičnost važna i kako nas štiti od neprijatnosti i ponekad, opasnih propusta. Možemo zajedno da napravimo plan promene loših navika i pratimo ispunjenje plana. Ponekad je neophodno da izričito zahtevamo promenu ponašanja.
     Ukoliko mi, roditelji, sistematski pristupimo rešavanju ovog problema, i naše dete će početi sistematski da pristupa ispunjenju svojih obaveza.
Roditelj vaspitava dete svojim ponašanjem.
Advertisements

Ostavite komentar

Objavljeno pod За родитеље

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s